Wednesday 25 December 2019

Miksi Jeesus ei ole Jumala - Osa 2

"Jeesus söi, nukkui ja rukoili. Jumala ei tarvi mitään ollakseen elossa. Mutta jos Jeesus olisi ollut syömättä ja juomatta, olisi hän kuollut. Jumala ei tarvi mitään, ja JOS tarvisi, ei hän silloin olisi Jumala. Ja Jeesus tapasi rukoilla. Me rukoilemme koska tarvitsemme Jumalaa joka on suurempi kuin me. Jopa patsaiden yms palvovat rukoilevat patsailleen koska uskovat että ne ovat suurempia kuin he.

JOS Jeesus oli Jumala, miksi hän rukoili? Jos Jeesus oli Jumala miksei hän sanonut ihmisille minä olen Jumala, rukoilkaa minua?

Kun Jeesukselta kysyttiin maailmanlopusta, hän sanoi että yksikään ihminen ei siitä tiedä, eivätkä enkelit. Vain Jumala. Jos Jeesus oli Jumala olisi hän tietänyt. Mutta Jeesus osoitti että Jumalan tietämys on suurempi kuin hänen tietämyksensä. Ja on myös jae jossa Jeesus selkeästi sanoo että Jumala on suurempi kuin minä.

Kolminaisuusoppi opettaa että Jumala = Jeesus = pyhä henki.  Ne ovat kaikki yksi ja sama. Miten siis voi olla että joku niistä on suurempi kuin toinen, ja toinen tietää jotain mitä toinen ei tiedä?

Jeesus sanoo Raamatussa että tämä on tie ikuiseen elämään, jotta he tietäisivät sinut, yhden todellisen Jumalan, ja Jeesuksen kristuksen jonka Sinä olet lähettänyt lähettilääksi. Jeesus myös puhuu Maria Magdalenalle ja sanoo että minä menen Jumalani luokse. Jumalan joka on minun Jumalani ja sinun Jumalasi. Tässä Jeesus selvästi antaa ymmärtää ettei hän ole Jumala.

Jumalan poika- ilmaisua ei käytetty yksin Jeesukselle. Tuon ajan kulttuurissa jumalan poika ilmaisu oli kunnioittava ilmaisu samoin kuin esimerkiksi sana herra. Jaakob ja Salomon, ephraim ja Jeremias sekä Aatami, kaikkia heitä kutsutaan jossain vaiheessa Raamattua sanalla Jumalan poika.

Jeesus selkeästi kielsi ihmisiä palvomasta häntä, tai antamasta Jumalan ominaisuuksia hänelle. Ja Jeesus selkeästi sanoo että tulette palvomaan minua TURHAAN. Eli siitä ei ole mitään hyötyä. Sillä meidän ei tulisi palvoa ihmistä eikä profeettaa, vaan Jumalaa.

Ja vain Jumalalle tehdystä palvonnasta on tuonpuoleisessa hyötyä. "

No comments:

Post a Comment